„Pytanie na śniadanie” z letnim wzrostem widowni. Poznaliśmy wyniki oglądalności
Wakacje to czas, gdy wielu Polaków zaczyna dzień nieco później, ale niektórzy wciąż chętnie sięgają po poranne programy telewizyjne. Jak podaje portal Press, w lipcu 2025 roku „Pytanie na śniadanie” w TVP2 oglądało średnio 329 tysięcy widzów dziennie. To o 5 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych Nielsen Media.
TVP2 zyskuje na wakacyjnej ramówce
Wakacyjna ramówka wyraźnie sprzyja „Pytaniu na śniadanie”. Podczas gdy TVP2 emituje swój program codziennie, konkurencyjne „Dzień dobry TVN” pojawia się na antenie tylko w weekendy, a „Halo, tu Polsat” zrobiło sobie przerwę aż do końca sierpnia. To sprawia, że widzowie szukający śniadaniowych treści w tygodniu, najczęściej wybierają właśnie Dwójkę.
Udział TVP2 w rynku rośnie
Wzrost liczby widzów przełożył się także na udział TVP2 w rynku. W lipcu 2025 roku udział stacji w czasie emisji „Pytania na śniadanie” wyniósł 8,05 procent w grupie ogólnej (wzrost z 7,86 procent rok wcześniej). W grupie komercyjnej 16-59 lat wynik podskoczył z 6,93 do 7,02 procent. Największą widownię program zgromadził w sobotę 12 lipca – aż 393 tysiące osób.
Wakacyjna przewaga TVP2
Wakacyjne ograniczenia konkurencji wyraźnie pomagają TVP2 w walce o porannego widza. Czy ten trend utrzyma się także po powrocie pełnej ramówki konkurencyjnych stacji? Czas pokaże, ale na razie „Pytanie na śniadanie” może świętować niewielki, ale znaczący sukces.