TV Republika rośnie, ale to lider wraca na szczyt. Nowe przetasowania na rynku telewizji

Zmiany na szczycie telewizyjnych rankingów! Sierpień przyniósł interesujące przetasowania wśród liderów oglądalności. Po krótkim triumfie Republiki, to TVP1, mimo spadku widowni, odzyskała swoją pozycję. Jak teraz wygląda podium i kto wygrywa w kluczowych grupach wiekowych?
TV Republika rośnie, ale to lider wraca na szczyt, fot. Adam Burakowski/East News

TVP1 odzyskuje pozycję lidera oglądalności. Republika z imponującym wzrostem

Jak donosi portal Wirtualne Media, sierpień 2025 roku przyniósł przetasowania na rynku telewizyjnym. Z najnowszych danych Nielsen Audience Measurement wynika, że TVP1 ponownie objęła prowadzenie w rankingu oglądalności, osiągając udział na poziomie 6,76 proc. Choć to wynik o 15 proc. niższy niż rok wcześniej, stacja utrzymała pozycję lidera, którą zajmowała także w sierpniu 2024 roku.

TV Republika z rekordowym wzrostem

Największą niespodzianką ostatnich miesięcy pozostaje jednak Republika. Po lipcowym sukcesie, kiedy to stacja znalazła się na pierwszym miejscu, w sierpniu uplasowała się na drugiej pozycji. To awans aż o cztery miejsca w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Udział Republiki wzrósł aż o 76 proc., co jest jednym z najlepszych wyników na rynku. Eksperci wskazują, że na popularność stacji wpłynęły szerokie relacje z zaprzysiężenia i początku kadencji Karola Nawrockiego oraz gorąca atmosfera polityczna.

Polsat przed TVN, TVN24 i TVP2 poza podium

Na trzecim miejscu zestawienia znalazł się Polsat, który poprawił swój wynik z 6,10 proc. do 6,36 proc. Tuż za podium uplasował się TVN, notując spadek udziału o 6,4 proc. do poziomu 5,29 proc. Piąte miejsce przypadło kanałowi informacyjnemu TVN24 (spadek o 8,8 proc.), a szóste – TVP2. Warto podkreślić, że wakacje to dla głównych anten czas powtórek, a nowe programy pojawiły się dopiero z początkiem września.

Polsat i TVN liderami w kluczowych grupach wiekowych

W grupie widzów w wieku 16-59 lat liderem został Polsat, osiągając 6,99 proc. udziału (wzrost o 9,56 proc.). Drugie miejsce przypadło TVN (6,36 proc.), a trzecie TVP1 (5,99 proc.). Wśród stacji rozrywkowych wysoko uplasowały się także TV Puls i TVN7. W grupie komercyjnej 20-54 lat minimalnie lepszy okazał się TVN z udziałem 7,24 proc., tuż przed Polsatem (7,23 proc.).

Czytaj dalej: